thegarage.co.il

מה בין מוסכים לאחריות על טיפול ברכב



אחרי שביליתם תקופה עם הרכב במוסך, הסיוט הגדול שלכם יהיה לגלות שהרכב עדיין לא תקין.
מי צריך לשאת באחריות וכיצד מטפלים במצב שכזה?



לפי הנתונים האחרונים מעט יותר מ-5000 מוסכים מורשים פועלים בישראל, ולפחות כ-2000 מוסכים בלתי חוקיים, או מוסכים הפועלים בתחומים שלא הוסמכו בהם.

אומנם  טיפולי רכב, בייחוד על ידי מכונאי רכב או בתחומי האלקטרוניקה, יכולים להיות יקרים מאוד אך לא אחת סופם בטענה לבעיות כאלו ואחרות שנוצרו ברכב במהלך הטיפול.

במשך השנים נוצרו לא מעט חוקים שנועדו להגן על הצרכן , והרבה מאוד תקדימים משפטיים, לגבי היחס בין הלקוח למוסך.
מוסכים

מוסכים מורשים- בעיה שלהם?

כולנו מודעים לסיבות הרבות להעדיף מוסך מורשה על פני "חאפרים" בשפת העם, או נותני שירותים שלא נמצאים תחת פיקוח של משרד התחבורה ומשרד התמ"ת.

מלבד הסיכון הבטיחותי הניכר, והעובדה שטיפולים כאלה יכולים בקלות לפגוע בערך הרכב ואף להוביל לביטול האחריות הביטוחית מצד חברת הביטוח, קיימות סיבות נוספות, "משפטיות" יותר.

בניגוד לאמונה הרווחת, הלקוח אחראי לוודא (בגבולות המאמץ הסביר כמובן) שהמוסך הינו מוסך מורשה.

מדובר בפעולה פשוטה מאוד: למוסך אמורה להיות תעודת הסמכה עם מספר רשיון ותוקף.

אם אתם עדיין לא לגמרי בטוחים, משרד התחבורה מציע אינדקס של כל המוסכים המורשים וכל מנהלי המוסכים בעלי הרשיון (כולל פירוט תחומי ההתמחות): פשוט הכניסו את מספר המוסך או לחליפין מספר הזהות של מנהל המוסך, ובדקו האם הרשיון בתוקף.


מורשה להזיק?

העדפת מוסכים מורשים תקל עליכם גם במידה ו(חלילה) תידרשו להליכים משפטיים. מכונאי רכב,  או כל נותן שירותים אחר בתחום הרכב לצורך העניין, נחשב ברוב רובם של המקרים כעובד קבלן.

ההגדרה של יחסי עבודה כקבלנות חשובים מאוד במגוון תחומים של האחריות שלכם כלפי העובד, ולמעשה מסירים כמעט כל אחריות מכל פציעה או פגיעה במהלך הטיפול של מכונאי רכב (או כאמור כל עובד מוסכים אחר) ברכב שלכם.

מאידך, האחריות של מכונאי רכב כלפיכם היא בגבולות השירות שניתן, כלומר בגבולות התיקון שהם התחייבו לבצע.

כך לדוגמא כל תאונה עתידית, או אפילו ירידה בערך הרכב, כתוצאה מטיפול לקוי או אבחון לקוי בתחום המכאני, מחייב מכונאי רכב בפיצוי מלא, ואילו תחומים אחרים, כמו אלקטרוניקה, לא נחשבים כתולדה של התיקון אלא אם כן תצליחו להוכיח קשר ישיר (לדוגמא: פגיעה במגעים של מערכת בקרת הבלימה בעקבות טיפול לקוי בחלק המכאני של הבלמים).

יתרה מזאת, יתכן ולא ידעתם זאת אך מכונאי רכב מחוייב לבדוק בצורה אקטיבית ולהתריע על ליקויים משמעותיים בבטיחות מערכות הרכב, ובעיקר מערכות הבלימה וההיגוי, בכל טיפול.

בכמה פסקי דין תקדימיים לאחרונה חויבו מוסכים באחריות מלאה או חלקית אך ורק בגלל שלא התריעו בפני לקוחות לגבי בעיות במערכות אלו, גם כאשר הטיפול עצמו לא היה קשור ישירות דווקא למערכת הבלימה לדוגמא. ה

הגנה החוקית הזו כמובן לא קיימת במוסכים שאינם מורשים, שלא נצפים על ידי החוק כמומחים למכונאות רכב, מה שמוסיף לנו עוד "סיבונת" להעדיף מוסכים מורשים...


לא אחת מוסכים מציעים לערוך טיפול מקיף יותר לרכב, על מנת למנוע מצב של בעיות עתידיות שירבצו על אחריותם. זה עולה יותר כסף, אך יכול למנוע תקלות ברכב




11/09/2011    thegarage.co.il
פורום מוסכים

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר thegarage.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2018 thegarage.co.il כל הזכויות שמורות
אתר מוסכים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום מוסכים
מחפשים מוסך קרוב לאזורכם? מלאו את הטופס וקבלו פרטים
אנחנו עובדים עם מוסכים מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!