thegarage.co.il

רשתות המוסכים החדשות בישראל – טיפולים ותיקונים אמינים ובזול


חברת גמא פרסמה כי עלות התיקון הממוצעת במוסכים ירדה ב-5 השנים האחרונות ב-10% אך עם כניסתם של המוסכים החדשים העלות תמשיך לרדת
 
עד לא מזמן ללקוח הישראלי היו 2 אפשרויות בלבד באשר לתיקון רכבו וביצוע טיפול וזה דרך מוסכים מורשי יבואן אשר הינם אמינים אך ידועים כיקרים במיוחד וזאת בשל שימוש עם חלקי חילוף לרכב מקוריים וסטנדרט עבודה מקצועי ומוגדר או מוסך כללי זול הרבה יותר אך לא תמיד נדע באלו חלפים נעשתה העבודה ועד כמה בוצעה כהלכה ובמקצועיות. בדיוק בפער הזה נכנסו לאחרונה מספר מוסכים חדשים אשר באים לגשר על הפער בין מוסך כללי למוסך מורשה והאופציה הזו מאפשרת טיפול הולם ומקצועי ברכב במחירים סבירים ונוחים במיוחד, תחרות אשר עושה רק טוב לצרכן ועתידה להתגבר עם כניסתן של עוד רשתות מוסכים חדשות בעתיד.
 
השפעתם של המוסכים החדשים בישראל

המוסכים החדשים בישראל הינם נכון לעכשיו בוש קאר סרוויס וצ'קסטאר אשר מוכרות חלפים איכותיים שהן מייצרות עבור יצרניות רכב (OEM) ומחירם נמוך במיוחד מחלפים "מקוריים" אשר הינם זהים לחלוטין לחלפים שלהם, מוסך דלפי של יצרנית חלפים אמריקאית ומוסך חדש של חברת הליסינג הגדולה הרץ שלמעשה פתחה את המוסך שלה לקהל הרחב וכך התקבלה לקהילת המוסכים החדשים בישראל. אז כיצד כל זה משפיע על הנוף הישראלי?
בבדיקות אשר נערכו נלקחו מספר מצבים אשר מחייבים תיקון או טיפול ברכב ונעשתה השוואה בין מוסכים במרכז ושאר איזורי הארץ אשר הינם מורשי יבואן למוסכים החדשים בשוק הישראלי ולהלן הממצאים:

  • טיפול שגרתי לאחר 90,000 ק"מ – הטיפול כלל החלפת שמן מנוע, מסנן שמן, נוזל בלמים ומסנן מזגן לטיוטה קורולה שנת 2007. במוסך היבואן של טיוטה הצעת המחיר לטיפול עמדה על 1,131 ש"ח, במוסך החדש של רשת צ'קסטאר העלות היתה 1,146 ש"ח, במוסך בוש המחיר עמד על 1,046 ש"ח, במוסך כללי הצעת המחיר עמדה על 872 ש"ח והמחיר הזול ביותר היה ברשת מוסכי הרץ שעמד על 620 ש"ח בלבד!



כאשר הרכב המטופל היה יונדאי גטס 2006 לאחר 120,000 ק"מ אזי העלויות עמדו על 805 ש"ח ברשת מוסכי בוש, 700 ש"ח במוסך כללי, 1,178 ש"ח במוסך היבואן כלמוביל ורק 450 ש"ח ברשת מוסכי הרץ.
כמובן שעלויות הטיפול השונות נבעו בשל השימוש בחלפים השונים ועלותם.

  • תיקון היגוי – בבדיקה של תיקון היגוי במאזדה 2 באופן שאינו מתוכנן כמו במקרה של טיפול מסודר, נמצא כי עלויות התיקון התפלגו כך – 595 ש"ח בשימוש חלפים תחליפיים או 1,395 ש"ח בשימוש בחלפים מקוריים ברשת צ'קסטאר, 1,161 ש"ח ברשת בוש, 1,206 ש"ח ברשת מוסכי הרץ ו-2,096 ש"ח ברשת מוסכי היבואן.
  • התחממות מנוע קלה – תקלה כזו מצריכה החלפת רדיאטור וברכב מסוג יונדאי גטס 2006 העלויות נעמדו על 697 ש"ח במוסכי הרץ, 1,019 ש"ח במוסך בוש ו-1,379 ש"ח במוסכי היבואן.
 
ניתן לראות כי ללא כל צל של ספק המחירים היקרים ביותר היו בקרב מוסכי היבואן וזאת בשל שימוש בחלקים מקוריים וכן מלאי גדול מאוד של חלקים במוסכים אשר מחייב אותם לגבות סכומים גבוהים יותר על מנת לצאת ברווח ולהחזיר השקעות. במרבית הבדיקות רשת מוסכי הרץ היו הזולות ביותר באשר לטיפולים ותיקונים אך לא בכל המקרים וזאת כיוון שהמחיר תלוי גם בסוג הרכב וסוג התקלה ולכן ייתכנו מקרים כי במוסכים האחרים אותו תיקון יהיה זול יותר דווקא אצלם, מה שכן בטוח שיותר יקר ממוסכי היבואן זה ממש לא יהיה.
 
הכירו את המוסכים החדשים

להלן סקירה קצרה אודות המוסכים החדשים בישראל:

  • Bosch Car Service – רשת בינלאומית אשר קיימת למעלה מ-90 שנים, לרשת כ-15,000 מוסכים ברחבי העולם וכרגע בישראל ישנו סניף אחד של המוסך הנמצא ב-"לב גן מוסך שירות מרכזי" אשר בירושלים. שירות מוסך זה מציע שירותים לכל סוגי הרכבים ומערכות הרכב, מינימום של שנת אחריות אודות חלקים ועבודה, חלפים מקוריים (OEM) במחירים זולים יותר ממחירי מוסכי היבואן, מיתוג אחיד לכל מוסכי הרשת ועוד וכל זאת בשימוש במכשירים מתקדמים וטכנולוגיה חדישה וזמינה במיוחד.
     
  • Magneti Marelli checkstar – חטיבה בחברת Warco-group אשר הינה יבואנית ויצואנית בתחום של חלקי חילוף לרכב. חטיבת צ'קסטאר פועלת באמריקה, אירופה ואסיה ומונה כ-6,000 מוסכים. לחברה ניסיון זה עשרות שנים ובין שירותיה טיפולים תקופתיים, תיקוני מכונאות, חשמל, אלקטרוניקה ומחשוב ברכב, דיאגנוסטיקה ואבחון תקלות ממוחשב, הכנת הרכב למבחן רישוי שנתי והעברת הרכב את המבחן, טיפול בתקלות מיזוג אוויר, תיקוני פח וצבע ועוד. לרשת מעל 20 מוסכים בפריסה ארצית מחיפה, דרך המרכז כולל מספר מוסכים בתל אביב ועד ב"ש בדרום.
     
  • הרץ – רשת המוסכים אשר שייכת לחברת הליסינג הפופולארית והגדולה, מפעילה כ-5 מוסכים ברחבי הארץ בערים לוד, פ"ת, נתניה, חיפה וירושלים בטיפול ושירות מקצועי לכל סוגי רכבי החברה.
     
  • מוסך דלפי – קבוצה אמריקאית ואחת מיצרניות חלקי חילוף לרכב הגדולות בעולם. הקבוצה מייצרת חלפים עבור רכבי הונדה, יגואר, סיטרואן, פיאט ורנו ומעסיקה 150,000 עובדים ברחבי העולם במדינות ארה"ב, צרפת, איטליה ובריטניה. בימים אלו מכשירה הקבוצה הקמת מוסך מרכזי בראשון לציון אשר צפוי להשתרע על שטח של כ-1,000 מ"ר.
 
ברכבים יוקרתיים עדיף לטפל במוסכים מורשים בחלקים מקוריים אך ברכבים זולים יותר ניתן וכדאי לטפל במוסכים החדשים בעלות נמוכה הרבה יותר



26/12/2013    thegarage.co.il
פורום מוסכים

© זכויות יוצרים – מאמר זה מובא על ידי אתר thegarage.co.il, הינו בבעלותו הבלעדית והשימוש בו כפוף לתנאי השימוש המפורטים באתר. למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין לצלם ו/או לשכפל ו/או להעתיק ו/או לפרסם ו/או להעביר מאמר זה, או חלקים ממנו, לאף גורם. הפרת האמור לעיל בכל אופן או צורה אסורה בהחלט. בעלי המאמר יפעלו וינקטו בכל הצעדים המשפטיים העומדים בפניהם בכל מקרה של הפרה של תנאים אלו. במידה ואתם מעוניינים להשתמש בתכנים או חלק מהם – פנו אלינו דרך טופס יצירת קשר


Copyright © 2017 thegarage.co.il כל הזכויות שמורות
אתר מוסכים מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום מוסכים
מחפשים מוסך קרוב לאזורכם? מלאו את הטופס וקבלו פרטים
אנחנו עובדים עם מוסכים מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!