פעם, לא לפני הרבה שנים, היינו משקיעים לא מעט זמן וכסף בשביל להתקין מערכות סטריאו פשוטות ברכב. מערכות אשר בשלב הראשון כללו רדיו טייפ, ובשלבים מתקדמים כללו מערכות דיסקים. במקרים מסוימים היו אלו מערכות פנימיות שהותקנו היכן שהנהג והנוסעים יושבים, במקרים אחרים, היו אלו מערכות שהותקנו בתא המטען והיו מחוברות אל הרכב באמצעות כבלים פנימיים. 

היום, כמעט כל רכב מגיע עם מערכות מולטימדיה משוכללות המציעות לנו מגוון רחב של פונקציות. מי שנוהג ברכב ישן, יכול להתקין מערכת כזו אשר תשרת את הנהג וכן את שאר הנוסעים. התקנת מערכת מולטימדיה לרכב, תעזור לנו להעביר את הנסיעה בנעימים וכן יכולה לשרת אותנו בדרכים שונות. 

מה כוללת מערכת מולטימדיה לרכב?

בעיקרון, מערכות מולטימדיה לרכב כוללות מספר פונקציות, בחלק מהמקרים אנחנו נוכל ליהנות מכולן ובחלק מהמקרים נהנה מחלק מהן. הנה כמה דוגמאות לפונקציות השונות:

  • מערכת להשמעת מוזיקה – להבדיל מהמערכות שהיו מותקנות בכלי רכב ישנים, כאן אנחנו נהנים מאופציות כגון חיבור לשירותי סטרימינג (ספוטיפיי, אפל וכדומה), חיבור ליוטיוב, אפשרות לחבר דרך הבולטות' של המערכת את הפלאפון ואז ניתן להקשיב למוזיקה המותקנת בו. 
  • מערכת להצגת סרטים וסרטונים – מערכות מולטימדיה רבות מגיעות עם מסכים המאפשרים צפייה בסרטים וסרטונים. זה אידיאלי עבור רכבים המשמשים משפחות עם ילדים. 
  • מערכת ניווט – מדובר על חיבור למערכת של waze  או מערכות ניווט אחרות (דוגמא מפות של גוגל)
  • מערכת שיחות – ניתן לבצע שיחות דרך המיקרופון והרמקול של המערכת. כך אנחנו יכולים לשוחח בפלאפון מבלי לקבל קנס. 
  • מצלמות – מערכות רבות כוללות גם מצלמות דרך המאפשרות לנו לצלם את הנסיעה, בין אם זה לתיעוד ובין אם זה בשביל שנוכל להשתמש בכך לצורך ראיה אם חס וחלילה נהיה מעורבים בתאונה. 
  • אפליקציות – המערכות כוללות אפשרות להתקין אפליקציות שונות, דוגמא פנגו ואפליקציות אחרות. 

התקנת מערכת מולטימדיה ברכב depositphotos

כמה עולה מערכת מולטימדיה לרכב וכמה יעלה לנו להתקין אותה?

התקנת מערכת מולטימדיה לרכב מתבצעת כמובן במוסך אצל אנשי מקצוע שמתמחים בכך. במידה ואתם מתכננים לעשות את ההתקנה באזור חיפה, תוכלו לבחור מרשימת מוסכים בחיפה באתר שלנו. מערכת מולטימדיה לרכב כולל התקנה מחיר יכול לנוע בין 400-500 אם מדובר במערכות פשוטות ועד 1000-3000 שקל, אם מדובר במערכת משוכללת, דוגמא כאלה הכוללות מערכת הפעלה של אנדרואיד עם אפשרות להוריד אפליקציות שונות.

היכן מתבצעת התקנת מערכת מולטימדיה לרכב?

ההתקנה מתבצעת כמובן בחלק הקדמי של הרכב, ליד מושב הנהג, אך אם מדובר על מערכת הכוללת מספר מסכים, הרי שהתקנתם תתבצע על גבי המושב של הנהג ושל הנוסע לצידו, על מנת שאלה היושבים מאחור יוכלו לצפות בה. 

במידה ואתם מחליטים רק להשתמש בשירות התקנה, מבלי לקנות את המערכת (במידה ויש לכם מרכב ישן או מכל סיבה אחרת) הרי שעלות ההתקנה לבד נעה בין 250 ל-800 שקל, זה תלוי בסוג המערכת ומה בדיוק נדרש לעשות בשביל להתקין אותה ברכב. 

 

בני שטנברג מומחה רכב (מוסך מקצועי)
בני שטרנברג
מנהל מוסך מקצועי

מנהל מקצועי של פורום מוסכים באתר

מנהל במוסך פיאט המרכזי למידה של רזי הרכב האיטלקי – עוסק בהכשרה של אנשי מקצוע חדשים את תחום החילוץ והרכב