מוסכים » מאמרים וחדשות » כל מה שרציתם לדעת על פוליש ווקס לרכב

כל מה שרציתם לדעת על פוליש ווקס לרכב

תחום הטיפולים לרכב הוא גדול ומגוון ואיננו כולל רק תיקונים שיש לבצע ברכב, אלא גם תהליכים לשדרוג ושיפורו כמו פוליש ווקס לרכב. תהליך כזה שומר על מראה הרכב ומגן על הצבע במשך זמן רב, ולכן נהגים רבים בוחרים לעשות פוליש לרכבם כדי ליהנות גם מהמראה שלו.

לכן אם הנכם מתלבטים בנוגע לאפשרות של חידוש צבע הרכב עם פוליש ווקס, במאמר הנוכחי נתעמק בכל התהליך של הפוליש, החל מהסבר על מהותו ועד ליתרונותיו והתאמתו לכלי רכב שונים.

מה זה פוליש ווקס לרכב?

מדובר על פעולה מיוחדת שנעשית ברכב בחלק החיצוני שלו, לצורך הגנה ושיפור הגימור של צבע הרכב. חומר הפוליש מורכב בדרך כלל משעווה טבעית או סינתטית, יחד עם מרכיבים אחרים כמו שמנים, ממיסים וחומרים אחרים. רכיבים אלה פועלים יחד כדי למלא פגמים קלים, לספק ברק וליצור מחסום הגנה מפני מזהמים סביבתיים.

כיצד מבצעים פוליש ווקס לרכב?

היישום של הווקס ותהליך הפוליש כרוך במספר שלבים על מנת להבטיח תוצאות מיטביות:

  1. הכנה – בשלב הראשון מבצעים שטיפה יסודית לרכב כדי להסיר לכלוך וכתמים שנמצאים על שכבת הצבע. לאחר מכן חשוב להניח לרכב להתייבש באופן מוחלט לפני שממשיכים בתהליך.
  2. בדיקה – לפני יישום השעווה כדאי לבדוק אזורים שונים ברכב כדי לוודא שאין פגמים ניכרים בפח, כמו שקעים ובליטות שניתן לטפל בהם לפני ביצוע הפוליש.
  3. ליטוש – בשלב הזה משתמשים במכשיר ליטוש ייעודי שמסוגל לנקות את שכבת הצבע בצורה יסודית, להחדיר את חומר הווקס בצורה אחידה וטובה יותר ולחשוף את צבעו המקורי של הרכב שדהה במהלך הזמן.
  4. מריחת שכבת הגנה – שכבת ההגנה נועדה להעניק לרכב את המראה הבוהק בשכבת הצבע, וגם להעניק הגנה טובה מפני נזקים ודהייה עתידית.

אילו סוגי רכבים יכולים לעבור פוליש?

פוליש ווקס מתאים למגוון רחב של כלי רכב לרבות מכוניות, משאיות, רכבי שטח SUV, אופנועים ואפילו סירות. למעשה, כל רכב עם משטח צבוע יכול להפיק תועלת מיישום שעווה וביצוע פוליש כדי לשמור על המראה שלו ולהגן עליו מפני נזקים מקרני UV, מזהמים ותנאי מזג אוויר. לכן תחזוקה של רכב קלאסי וינטג' או רכב יוקרתי מודרני באמצעות פוליש ווקס, יכולה לעזור לשמר את הערך והאסתטיקה שלהם.

היתרונות של פוליש ווקס לרכב

  • הגנה - אחד היתרונות העיקריים של הפוליש הוא יכולתו ליצור מחסום הגנה מפני נזקים סביבתיים שונים כמו שמש, צואת ציפורים או שרף מהעצים. על ידי מריחת שכבת שעווה על צבע הרכב ניתן למנוע חמצון, דהייה וקורוזיה ולהאריך את חיי הצבע של הרכב.
  • שיפור – פוליש ווקס לא רק מגן על הצבע אלא גם משפר את המראה שלו על ידי מילוי פגמים קלים ויצירת גימור חלק ומבריק. פעולה כזו יכולה לעזור להחזיר את הברק לצבע רכב עמום או דהוי.
  • תחזוקה קלה – פוליש לרכב מקל על הניקוי והתחזוקה השוטפת. המשטח החלקלק שנוצר על ידי השעווה דוחה לכלוך, מים ומזהמים אחרים ומפחית את הצורך בשטיפה ותחזוקה שוטפת בתדירות גבוהה.
  • ערך מכירה חוזר - מראה חיצוני מבריק ונקי יכול להשפיע באופן משמעותי על ערך המכירה החוזר של רכב. על ידי שמירה על הצבע של המכונית במצב מושלם עם אפשרות הפוליש ווקס, ניתן לדרוש מחיר גבוה יותר עבור הרכב במעמד המכירה.

לסיכום, פוליש ווקס לרכב הוא יותר מסתם שיפור קוסמטי, מדובר על מרכיב משמעותי בתהליך תחזוקת הרכב. באמצעות תהליך פוליש לרכב בתדירות המתאימה, קל יותר להגן על צבע הרכב, לשפר את המראה הכללי של הרכב ולשמור על ערכו לאורך שנים.

עוד באותו נושא

איך מטפלים ברכב חשמלי?

איך מטפלים ברכב חשמלי?

לא מעט אנשים בוחרים כיום לרכוש רכבים חשמליים וזאת בשל היוקרה, הנוחות והחיסכון שהם מציעים. מעבר לכך, מדובר על רכבים שמאפשרים להפחית זיהום אקולוגי....

רכב לא מניע יש סטרטר - מה לעשות?

רכב לא מניע יש סטרטר - מה לעשות?

המתנע הוא מרכיב מכריע במערכת ההצתה של המכונית שאחראי על התחלת פעולת המנוע. כאשר אתה מסובב את המפתח בהצתה, מנוע המתנע משתלב עם גלגל התנופה כדי...

רכב חדש או יד שנייה - מה יותר משתלם?

רכב חדש או יד שנייה - מה יותר משתלם?

כאשר מדובר ברכישת רכב, אחת ההחלטות הראשונות שעליכם לקבל היא האם לקנות רכב חדש או יד שנייה. אחד הגורמים שיש לקחת בחשבון בתהליך קבלת החלטות זה...

רכב טוטאלוס - מה עושים עם ביטוח הרכב

רכב טוטאלוס - מה עושים עם ביטוח הרכב

חשוב להבין איך פוליסת ביטוח רכב מורכבת בשביל להבין איך אפשר להתמודד עם נזקים חמורים ברכב.  חשוב לדעת מה מכסה פוליסת הביטוח שלך כדי להבטיח...

מצלמת רכב - איך בוחרים?

מצלמת רכב - איך בוחרים?

בעולם המהיר של היום, מצלמות רכב הפכו לאביזר חיוני עבור כל בעל רכב. המכשירים הקטנים אך החזקים הללו מציעים שפע של יתרונות שיכולים לשפר מאוד את...