מוסכים » מאמרים וחדשות » איך מטפלים ברכב חשמלי?

איך מטפלים ברכב חשמלי?

לא מעט אנשים בוחרים כיום לרכוש רכבים חשמליים וזאת בשל היוקרה, הנוחות והחיסכון שהם מציעים. מעבר לכך, מדובר על רכבים שמאפשרים להפחית זיהום אקולוגי. יחד עם זאת, חשוב להבין שגם אם אתם רוכשים רכב חשמלי, הוא עדיין ידרוש טיפולים שונים בדיוק כפי שדורש רכב דיזל או בנזין. טיפולים שוטפים וכן בדיקות שגרתיות הם קריטיים לכל סוג רכב וזאת בכדי שהוא יאפשר לנהוג בו בצורה תקינה ובטוחה. אם אתם שואלים את עצמכם לגבי טיפול לרכב חשמלי, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את המאמר הבא.

טיפול לרכב חשמלי- מה הוא כולל?

כאמור, חשוב לדעת כי כלל הרכבים החשמליים זקוקים לתחזוקה שוטפת. בחלק מהמקרים, התחזוקה המדוברת לא תהיה זולה ואפילו יקרה יותר מתחזוקה של רכבי בעירה. הנה כמה מסוגי הטיפולים הרלוונטיים לרכבים חשמליים:

ראשית כך, הסוללה של הרכב. אורך החיים הממוצע של הסוללה המדוברת ינוע בין 5-6 שנים ומעלה. כאשר הסוללה מסיימת את תפקידה, יש צורך להחליף אותה בחדשה, כאשר המחיר של הסוללה המדוברת יכול להגיע ל15 אלף ₪ ואף יותר. החלפת סוללה ברכב חשמלי מהווה את אחד מהתיקונים היקרים ביותר ברכב זה. טיפולים שוטפים ברכב לרוב יהיו זולים יותר.

טיפול נוסף הנדרש מדי פרק זמן כלשהו לרכב חשמלי הוא החלפת ברקסים. בדיוק כמו ברכבי בעירה, גם רכבים חשמליים דורשים מדי פעם החלפת בלמים.

עוד טיפול הוא בפילטרים. מדובר על רכבים שנטולים מסננים של שמן מנוע ולכן, יש צורך להחליף את הפילטר אל המזגן וכן את הפילטרים שקשורים למערכות ההידראוליות אם יש כאלה מדי פעם.

עוד טיפול הנדרש לרכבים חשמליים הוא בדיקת חיווט. מדובר על אחד מבין הטיפולים השוטפים הרלוונטיים לרכב זה כאשר במסגרתו יש צורך לבדוק את החיווט החשמלי של הרכב בכדי לוודא שהוא תקין.

כל כמה זמן יש צורך לבצע טיפולים לרכבים חשמליים?

זמני טיפולים שונים הנדרשים לרכבים חשמליים ישתנו בהתאם להוראות היצרן, כאשר חלק מהיצרנים ימליצו לטפל ברכב החשמלי באופן שוטף בכל שנה ואילו אחרים יקבעו מועדים ספציפיים בהתאם לקילומטראז' כזה או אחר. בפועל חשוב להבין כי רכבים חשמליים בניגוד לרכבי בעירה, ידרשו פחות טיפולים ולא פעם הטיפולים גם יהיו זולים יותר.

מה בודקים במסגרת טיפול לרכב חשמלי?

כאשר מדובר על טיפול לרכב חשמלי תקופתי, מדובר למעשה על טיפול שבו בודקים מגוון רכיבים שונים ברכב לרבות: מערכת קירור הסוללה, בדיקת התקינות של שקע ההטענה של הרכב, רמות הטעינה, הטמפרטורה והמתח של הסוללות ועוד. אם אתם רואים סימני אזהרה שמעידים על חום מוגזם או קריאת מתח נמוך בסוללה, חשוב שתיגשו לבדוק האם יש בעיה כלשהי במערכת של הסוללה.

כמה זה יעלה לכם ואיפה מבצעים טיפולים לרכבים חשמליים?

בניגוד לרכבי בעירה שדורשים טיפולים באופן שוטף שלא פעם יהיו יקרים מאוד, הרי שהתחזוקה של רכב חשמלי יכולה להסתכם במחיר שנתי זול הרבה יותר וזאת בהנחה שלא נמצאות תקלות משמעותיות מדי ברכב. תקלות מורכבות ידרשו מוסך מורשה או איש מקצוע המומחה בתחום תיקון תקלות ברכבים חשמליים.

על אף שהטיפולים לרכבים חשמליים לרוב לא יהיו מורכבים מדי וכן, הם ידרשו בצורה הרבה פחות נפוצה מטיפולים הנדרשים לרכבי בעירה, הרי שכאשר יש לכם צורך כלשהו לטפל ברכב חשמלי, חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. לרוב הטיפולים השגרתיים לרכב זה ידרשו: בדיקה של נוזל קירור הסוללה, בדיקת נוזל בלמים, רפידות בלם ועוד. אנשי מקצוע המומחים בתיקון ואבחון בעיות שונות ברכבים חשמליים יבצעו את העבודה בצורה הטובה ביותר.

עוד באותו נושא

כל מה שרציתם לדעת על פוליש ווקס לרכב

כל מה שרציתם לדעת על פוליש ווקס לרכב

תחום הטיפולים לרכב הוא גדול ומגוון ואיננו כולל רק תיקונים שיש לבצע ברכב, אלא גם תהליכים לשדרוג ושיפורו כמו פוליש ווקס לרכב. תהליך כזה שומר...

רכב לא מניע יש סטרטר - מה לעשות?

רכב לא מניע יש סטרטר - מה לעשות?

המתנע הוא מרכיב מכריע במערכת ההצתה של המכונית שאחראי על התחלת פעולת המנוע. כאשר אתה מסובב את המפתח בהצתה, מנוע המתנע משתלב עם גלגל התנופה כדי...

רכב חדש או יד שנייה - מה יותר משתלם?

רכב חדש או יד שנייה - מה יותר משתלם?

כאשר מדובר ברכישת רכב, אחת ההחלטות הראשונות שעליכם לקבל היא האם לקנות רכב חדש או יד שנייה. אחד הגורמים שיש לקחת בחשבון בתהליך קבלת החלטות זה...

רכב טוטאלוס - מה עושים עם ביטוח הרכב

רכב טוטאלוס - מה עושים עם ביטוח הרכב

חשוב להבין איך פוליסת ביטוח רכב מורכבת בשביל להבין איך אפשר להתמודד עם נזקים חמורים ברכב.  חשוב לדעת מה מכסה פוליסת הביטוח שלך כדי להבטיח...

מצלמת רכב - איך בוחרים?

מצלמת רכב - איך בוחרים?

בעולם המהיר של היום, מצלמות רכב הפכו לאביזר חיוני עבור כל בעל רכב. המכשירים הקטנים אך החזקים הללו מציעים שפע של יתרונות שיכולים לשפר מאוד את...