מוסכים » מאמרים וחדשות » החלפת מצבר לרכב בזמן: איך להימנע מלהיתקע עם מצבר גמור

החלפת מצבר לרכב בזמן: איך להימנע מלהיתקע עם מצבר גמור

אם יש לך רכב, לא צריך להסביר לך שמצבר הרכב הוא חלק חיוני לתפקודו השוטף של הרכב. זו בדיוק הסיבה שחשוב מאוד לדעת איך לבדוק את מצב המצבר, לנתח את המצב שלו ולדעת איך לתחזק אותו בצורה כזו שהוא ימשיך לתפקד היטב לאורך זמן. אנחנו מזמינים אותך ללמוד כמה טיפים חשובים ושיטות תחזוקה פשוטות שיעזרו לך לשמור על מצבר הרכב שלך במצב מעולה.

איך פועל מצבר?

מצבר הרכב עובד על עקרון של תגובת חיזור-חמצון כימית אשר מייצרת זרם חשמלי. במצבר מסוג עופרת-חומצה, הסוג הנפוץ ביותר ברכבים, ישנם תאים המכילים צלחות של עופרת ועופרת דו-חמצנית שטבולות בחומצה גופרתית. כשהמצבר פולט חשמל, אלקטרונים עוברים בין הצלחות ויוצרים זרם חשמלי שמאפשר את התנעת המנוע הפעלת מערכות החשמל השונות ברכב. גם מצברים אחרים (ג׳ל, סטארט-סטופ) בנויים על אותו הרעיון אך מכילים תכונות מעט שונות.

איך לבדוק מה מצב המצבר?

ישנן מספר דרכים לבדוק את מצב המצבר באמצעים ביתיים פשוטים שלא דורשים יכולות טכניות או ניסיון קודם:

  • בדיקת מתח המצבר: באמצעות מולטימטר ניתן למדוד את מתח המצבר. מתח תקין צריך להיות בין 12.6 ל-12.8 וולט כאשר הרכב כבוי. אם המתח נמוך מ-12.4 וולט, יכול להיות שהמצבר שלך חלש או פגום.
  •  בדיקת התנגדות ההתנעה הקרה (CCA): CCA  היא היכולת של המצבר להתניע את המנוע בתנאי קור קיצוניים. נתוני CCA נמצאים על המצבר עצמו כך שאם יש לך כלי מדידה מתאים, ניתן לבדוק את נתוני ה-CCA ולהשוות אותם לנתונים המומלצים לדגם הרכב שלך.
  • בדיקה חזותית: כדאי להסתכל על המצבר ולנסות לזהות סימני דליפה, קורוזיה או נפיחות. קורוזיה סביב הקטבים עלולה להוביל להפרעה במעבר החשמל ולפגוע בתפקוד המצבר.

איך לשמור על תקינות המצבר? דיברנו עם מומחי המצברים שלנו וביקשנו מהם טיפים פשוטים, אך יעילים שיעזרו לך לשמור על המצבר שלך תקין לאורך זמן. לגזור ולשמור!

  1. שמירה על ניקיון המצבר: מומלץ לנקות את הקטבים ואת אזור המצבר מחלודה ואבק. הדרך הפשוטה והזולה ביותר לעשות את זה היא להשתמש במברשת קשה ובתמיסת סודה לשתייה לניקוי קטבים מחלודה.
  2. לוודא שהמצבר טעון: מצבר שאיננו נמצא בשימוש לאורך זמן עלול להתרוקן ולכן אם הרכב שלך צפוי לעמוד כמה ימים בלי תזוזה, רצוי לבדוק את מצב טעינת המצבר ולטעון את המצבר אם יש צורך.
  3. הפחתת עומסים מיותרים: כדאי להימנע משימוש ממושך במערכות החשמל של הרכב כשהוא כבוי. זה יוצר עומס על המצבר מכיוון שהוא משתמש בחשמל שצבור אצלו ולא מייצר חדש, מה שעלול לגרום לשחיקה מוגברת של המצבר.
  4. תחזוקה קבועה: בפעם הבאה שיגיע הזמן לקחת את הרכב למוסך, אנחנו ממליצים לך לבקש מחשמלאי הרכב לבדוק את המצבר שלך ולהעניק לך חוות דעת לגבי המצב שלו.
  5. בדיקה תקופתית של רמת הנוזל: אם המצבר שלך מאפשר גישה לתאי הנוזל, מומלץ לבדוק את כמות הנוזלים שבו באופן קבוע. כדאי לוודא שהנוזל נשאר באמצע, מתחת לרמות המקסימום והמינימום שמצוינות על צד המצבר. במידה ויש צורך למלא נוזלים, אפשר לרכוש מים מזוקקים בכל תחנת דלק ולמלא את המצבר.
  6. חידוש חיבורים חשמליים: חשמלאי רכב יוכל לבדוק האם החיבורים החשמליים של המצבר אינם פגומים או מקולקלים ושהם מחוברים היטב לקטבים. חיבורים רופפים או תקולים עלולים לגרום לבעיות בהולכת החשמל ולהפרעות בפעולת הרכב.
  7.  מניעת טעינה יתר: נסו למנוע מצבים שבהם המצבר עלולה להיטען יתר על המידה, כגון חיבור מטען לא מתאים או השארת מכשירים חשמליים פועלים ללא הפסקה במכונית כשהיא לא פועלת. טעינת יתר יכולה לקצר את חיי המצבר באופן משמעותי.
  8. הימנעות מחשיפה לטמפרטורות קיצוניות: בקיץ הישראלי הרותח עלול להזיק למצבר שלך ולכן כדאי להחנות את הרכב במקום מוצל או מקורה בימים חמים מאוד. בימים הקרים מאוד של החורף, מומלץ להניע את הרכב כדי למנוע מצב בו המצבר עלול לקפוא.
  9. מעקב אחר גיל המצבר: אורך חיי מצבר חדש ואיכותי נע בין 3-5 שנים, תלוי בשימוש בו ובתנאי הסביבה. אם חלפו כשלוש שנים מהפעם האחרונה שרכשת מצבר, כדאי לקפוץ לחשמלאי רכב שיוכל להעניק לך חוות דעת מקצועית לגבי מעגל החיים של המצבר שלך.
  10. הסרת עומסים בלתי נחוצים בזמן נסיעה: למרות שהרכב מונע, עדיין מומלץ לכבות מערכות חשמליות שאינן נחוצות כאשר הן לא בשימוש כמו לדוגמה מזגן עם חלונות פתוחים, הטענה של מכשירים סלולריים והפעלה של מסכים ברכב.

לסיכום:

ניהול נכון ותחזוקה שוטפת של מצבר הרכב יכולים להבטיח את תפקודו האופטימלי לאורך זמן ולמנוע תקלות רכב שגרתיות שעלולות להרוס לך את היום. קצת תשומת לב וטיפול ראוי יכולים בהחלט להאריך את חיי המצבר ולשמור על ביצועים טובים של הרכב שלך, לאורך זמן.מחפשים מצבר לרכב? בקרו באתר מאור מצברים והזמינו מצבר עד הבית גם לאחר שעות העבודה הרגילות.

עוד באותו נושא

כיצד למצוא את הזמן לעצמכם בשגרה העמוסה?

כיצד למצוא את הזמן לעצמכם בשגרה העמוסה?

החיים נראים לעיתים כמו מרוץ בלתי פוסק נגד השעון. היומיום רווי במשימות, פגישות ומטלות שלא נגמרות, ולעיתים נדמה שאין רגע פנוי למנוחה ולצבירת...

איך להתאים את עיצוב הרכב לסטייל האישי שלכם

איך להתאים את עיצוב הרכב לסטייל האישי שלכם

הרכב שלכם הוא הרבה יותר מאשר רק כלי תחבורה; הוא ביטוי של הזהות שלכם, חלון לעולמכם האישי והזדמנות לבטא את עצמכם. בעידן שבו האישיות והסטייל האישי...

כל מה שרציתם לדעת על פוליש ווקס לרכב

כל מה שרציתם לדעת על פוליש ווקס לרכב

תחום הטיפולים לרכב הוא גדול ומגוון ואיננו כולל רק תיקונים שיש לבצע ברכב, אלא גם תהליכים לשדרוג ושיפורו כמו פוליש ווקס לרכב. תהליך כזה שומר...

איך מטפלים ברכב חשמלי?

איך מטפלים ברכב חשמלי?

לא מעט אנשים בוחרים כיום לרכוש רכבים חשמליים וזאת בשל היוקרה, הנוחות והחיסכון שהם מציעים. מעבר לכך, מדובר על רכבים שמאפשרים להפחית זיהום אקולוגי....

רכב לא מניע יש סטרטר - מה לעשות?

רכב לא מניע יש סטרטר - מה לעשות?

המתנע הוא מרכיב מכריע במערכת ההצתה של המכונית שאחראי על התחלת פעולת המנוע. כאשר אתה מסובב את המפתח בהצתה, מנוע המתנע משתלב עם גלגל התנופה כדי...